I dalje mi je
teško da pišem o temama vezanim za moj posao, ali ipak ne mogu da odolim. Današnja
tema su Facebook stranice brendova.
Sada vlada pomama
brendova za Facebook stranicama, tako da sada na Facebooku možete videti
stranice koje promovišu sve, od uložaka do wc šolja pojedinih proizvođača.
Zašto?
Pa pretpostavljam
da je neko s vrha organizacije, na nekom belosvetskom seminaru (na)čuo kako je Facebook
cool (trandy) i kako je to
budućnost i kako ljudi tamo provede vreme umesto ispred TV-a, te naredio
marketingu se pozabavi time. Marketing je opet čuo da im je tamo ciljna grupa
(urbani ljudi, viših primanja, mladi, kojima su brendovi bitni) pa izdvojio
budžet za ovaj komunikacioni kanal ili jednostavno dodelio posao „održavanja
stranice“ nekoj osobi „koja se razume u Facebook“ (što znači da ima nalog jedno
par godina) i eto nama još jedne besmislene stranice.
I koji je
rezultat?
Divlje stranice
koje se bave samo zabavom ili određenim problemima:
imaju daleko više
fanova od prosečnog brenda (sa izuzetkom ne oficijalnih stranica velikih
brendova koji su popularni u celom regionu poput Plazme)
Čast izuzecima, ali
stranice brendova uopšte nisu zabavne.
Mislim da marketing
brenda ne razume srž marketinga. Valjda su previše usuškani unutar svojih korporativnih
zidina gde se sve vrti samo oko njihovih brendova, pa ne razumeju da ako nude
samo infromacije o promocijama tu neće dolaziti i ostajati ljudi. Tako je! Eureka! Srž marketinga su ljudi - potencijalni
potrošači, njihova interesovanja, navike i sklonosti, a ne proizvod.
Srž su ljudi (ili
u našem slučaju fanovi brendova koji se opet mogu posmatrati kao potrošači)
koje treba prvo privući, a onda i zadržati putem sadržaja (bilo da je on
zabavan, ili da nudi neke nagrade ili neki drugi vid interakcije sa fanovima
koje je zanimljiv samim fanovima, a ne marketing menadžerima).
Drugo je
nerazumevanje samog kanala, zbog čega ga tretiraju isto kao i bilo koji drugi
medij (dakle, slanje informacija o promocijama), bez ikakve interakcije sa
fanovima.
A kako bi
trebalo?
Iskopati ono što
je zanimljivo ciljnoj grupi, a vezano za brend i imidž brenda, povezati ta 2 i
osmisliti interakciju.
Naravno postoje i
dobro vođene stranice kao što su stranica Kit Kat Remake koji je isprva
nudio nagradne konkurse, a sada zanimljiv sadržaj za vašu pauzu ili Vip Mobile sa organizovanjem
povremenih dodela nagrada za svoje korisnike.
Dakle, dobre
stranice imaju svoje moderatore koji se bave sadržajem (ljudima kojima je taj
sadžaj interesantan), a ne samo nekog „ko se razume u Facebook“ da postavi par
obaveštenja nedeljno (nažalost o tome „šta su ljudi iz marketinga radili na
brendu u toj nedelji“). Pored ovoga, dobre firme mogu imati i strategiju za
socialne mreže, ali o tome nekom drugom prilikom.
Koja je po vama najbolja domaća Facebook stranica nekog brenda?
Hmmm ne znam da li tvoj blog znači ako si mala firma a imaš brend i nemaš pare za čoveka/agenciju da ti vodi facebook stranu nemoj da je i praviš?
ОдговориИзбришиIli se tvoje pisanije odnosi na lenje i inertne korporacije...
Odnosi se na sve jednako i bez izuzetka.
ОдговориИзбришиAko si mala firma onda nemaš jak brend za široku upotrebu, te nemaš potrebe za FB stranicom...
http://www.draganadjermanovic.com/2011/04/25/nagradne-igre-na-facebooku/
ОдговориИзбриши