Jedna domaća reklama
me je podsetila na temu o kojoj već dugo hoću nešto da napišem...
Verovatno se sećate priče o Beneton reklami iz '90-tih u kojoj se Hrvat
davi i doziva ljude da ga spasu, a onda Srbin vikne nešto sa obale, a Hrvat (kada shvati da bi ga
Srbin spasao) odustane od želje da bude spasen... (ili obrnuto, ali svejedno...)
Da li to znači da Beneton promoviše rasnu netrpeljivost?
Nikako. Ideja je mnogo drugačija, da ne kažem suprotna. Ipak je moto
Benetona "United Colors of Benetton", a prepoznatljivi visual je
gomila slika lica ili ljudi različitih rasa, boja, starosti. Dakle, potpuno
suprotno od onoga što se vidi u reklami.
Čemu onda anti-reklama?
Danas su ljudi preopetrećeni reklamnim porukama i teško im je privući
pažnju. U tom smislu ostaje da se zapitate kako im privući pažnju ljudima koji
dele iste ciljeve i iste ideale kao vaša kompanija?
Jedan od odgovora je prikazujući sasvim suprotne scene od očekivanih. Tako
ćete sigurno zainteresovati prave ljude i obezbediti da im je pažnja usmerena
na vašu poruku. Možete pogledati sve ideale
koje promoviše Beneton, a koji su prikazani kroz fotografije u okviru
reklamne kampanje The
Fashionist (da i naziv kampanje je kontraverzan). Čovek koji stoji iza ovih
i drugih kontraverznih reklama je Oliviero Toscani, kreator
nejkontraverznijih reklama u istoriji.
Koliko koristi ovo donosi oglašivaču?
Pa odgovor je sigurno negde između "donosi samo negativne
poene" i "svaki PR je pozitivan PR". Pravu cenu i efekte znaju
samo oglašivači.
Svakako danas živomo u ekonomiji
pažnje u kome su ljudi preopterećeni informacijama ("information
overload"), a vaša pažnja je vaš lični resurs za koji se bore oglašivači, vaši
prijatelji, ljudi koje pratite na Twitteru... i verujte, nije im/ nam lako...
Domaća proizvodnja
Iz istog razloga (privlačenje pažnje), brojni brendovi praktikuju
nestandarne oblike oglašavanja (koliko ste puta videli da je stanica na Trgu
Republike u Beogradu potpuno brendirana, umesto da ima samo par postera sa
porukom). Takva rešenja privlače više pažnje nego standardni formati oglašavanja.
Izvinjenje
Ukoliko ste dospeli na ovaj blog preko mog naloga na Twitteru ili
Facebooku, izvinjavam se zbog uvrede (mada, ako ste stigli do ovog dela teksta
i niste shvatili poentu, možda ne bi trebalo da se izvinjavam :) ). Ali tako funkcioniše
privlačenje pažnje: prikažeš poruku koja je relevantna za ciljnu grupu, ali sa
obrnutim značenjem. Ja mogu da se kladim da će ovaj moj tekst biti čitaniji od
prethodnih. Sme li neko da se kladi u suprotno?
http://www.youtube.com/watch?v=qImJFg5dgTE&feature=youtu.be
ОдговориИзбришиhttp://www.mcb.rs/blog/2011/11/24/benneton-unhate-reklama-sokantno-ili-kreativno/
ОдговориИзбриши