10. 7. 2011.

Trendovi: Pažnja!


Jedna domaća reklama me je podsetila na temu o kojoj već dugo hoću nešto da napišem...

Verovatno se sećate priče o Beneton reklami iz '90-tih u kojoj se Hrvat davi i doziva ljude da ga spasu, a onda Srbin vikne nešto sa obale, a Hrvat (kada shvati da bi ga Srbin spasao) odustane od želje da bude spasen... (ili obrnuto, ali svejedno...)

Da li to znači da Beneton promoviše rasnu netrpeljivost?

Nikako. Ideja je mnogo drugačija, da ne kažem suprotna. Ipak je moto Benetona "United Colors of Benetton", a prepoznatljivi visual je gomila slika lica ili ljudi različitih rasa, boja, starosti. Dakle, potpuno suprotno od onoga što se vidi u reklami.

Čemu onda anti-reklama?

Danas su ljudi preopetrećeni reklamnim porukama i teško im je privući pažnju. U tom smislu ostaje da se zapitate kako im privući pažnju ljudima koji dele iste ciljeve i iste ideale kao vaša kompanija?
Jedan od odgovora je prikazujući sasvim suprotne scene od očekivanih. Tako ćete sigurno zainteresovati prave ljude i obezbediti da im je pažnja usmerena na vašu poruku. Možete pogledati sve ideale koje promoviše Beneton, a koji su prikazani kroz fotografije u okviru reklamne kampanje The Fashionist (da i naziv kampanje je kontraverzan). Čovek koji stoji iza ovih i drugih kontraverznih reklama je Oliviero Toscani, kreator nejkontraverznijih reklama u istoriji.

Koliko koristi ovo donosi oglašivaču?

Pa odgovor je sigurno negde između "donosi samo negativne poene" i "svaki PR je pozitivan PR". Pravu cenu i efekte znaju samo oglašivači.
Svakako danas živomo u ekonomiji pažnje u kome su ljudi preopterećeni informacijama ("information overload"), a vaša pažnja je vaš lični resurs za koji se bore oglašivači, vaši prijatelji, ljudi koje pratite na Twitteru... i verujte, nije im/ nam lako...

Domaća proizvodnja

Iz istog razloga (privlačenje pažnje), brojni brendovi praktikuju nestandarne oblike oglašavanja (koliko ste puta videli da je stanica na Trgu Republike u Beogradu potpuno brendirana, umesto da ima samo par postera sa porukom). Takva rešenja privlače više pažnje nego standardni formati oglašavanja.

Izvinjenje

Ukoliko ste dospeli na ovaj blog preko mog naloga na Twitteru ili Facebooku, izvinjavam se zbog uvrede (mada, ako ste stigli do ovog dela teksta i niste shvatili poentu, možda ne bi trebalo da se izvinjavam :) ). Ali tako funkcioniše privlačenje pažnje: prikažeš poruku koja je relevantna za ciljnu grupu, ali sa obrnutim značenjem. Ja mogu da se kladim da će ovaj moj tekst biti čitaniji od prethodnih. Sme li neko da se kladi u suprotno?


2 коментара: