Započinjem još
jednu seriju tekstova ovog puta vezanih za proizvode koje sam koristio i koje
preporučujem (koje sam imao „u ruci“). Ako očekujete priču o velikim brendovima
i proizvodima koji se kupuju u prodavnici, prešli ste se.
Kao prvu stvar
koju predstavljam izabrao sam knjigu „Google put“, Bernara Žirara koju sam
kupio na sajmu knjiga u Beogradu i čije sam čitanje upravo završio. Knjiga ima
nesrećan naslov koji ne kazuje ama baš ništa (pogađam da su u skladu sa
licencom morali da zadrže Google u originalnom obliku kako bi tu mogao da stoji
logo na koricama, a da bi se u slobodnijoj verziji prevoda knjiga zvala Guglov
put), rekao bih da je mene prilično iznenadila svojim sadržajem.
Knjiga se oslanja
na sposobnost Googla da se ponaša kao švajcarski nož (kako ga je definisala Marisa Mejer
potpredsednik Googla za Istraživanje proizvoda i iskustva korisnika).
Preduzetnik u
meni se uvek pitao da li je moguće da takva imperija, kao što je Google, sa
30,000 zaposlenih nastane kao rezultat puke slučajnosti? Koliko treba biti
genijalan pa stvoriti takvu kompaniju od nule... kako sa njom izaći na berzu,
obezbediti kapital, ali ne dozvoliti vlasnicima da utiču na menadžerske odluke
u kompaniji, proizvode i sl.
Da li ste se
zapitali zašto su sve velike globalne IT firme koncentrisane u jednoj američkoj
državi? Zašto su baš u toj državi? Mislili ste da je to slučajnost?
Pa nije. Ova
knjiga mi je pružila priličan broj odgovora na gornja pitanja, ali me naterala
i da razmislim o svemu pomenutom...
Preporučujem je
svim ljudima koji se bave manadžmentom, preduzetništvom, idejama i medijima,
jer može pružiti mnogo odgovora na pitanja, ali vas i navesti da se zapitate...
Izdavač je Dobra
knjiga na čijem sajtu možete naći i više informacija o samoj knjizi.
http://paulbuchheit.blogspot.com/2010/12/four-reasons-google-is-still-awesome.html
ОдговориИзбриши