24.01.2011.

Trendovi: Facebook stranice brendova



I dalje mi je teško da pišem o temama vezanim za moj posao, ali ipak ne mogu da odolim. Današnja tema su Facebook stranice brendova.

Sada vlada pomama brendova za Facebook stranicama, tako da sada na Facebooku možete videti stranice koje promovišu sve, od uložaka do wc šolja pojedinih proizvođača.

Zašto?

Pa pretpostavljam da je neko s vrha organizacije, na nekom belosvetskom seminaru (na)čuo kako je Facebook cool (trandy) i kako je to budućnost i kako ljudi tamo provede vreme umesto ispred TV-a, te naredio marketingu se pozabavi time. Marketing je opet čuo da im je tamo ciljna grupa (urbani ljudi, viših primanja, mladi, kojima su brendovi bitni) pa izdvojio budžet za ovaj komunikacioni kanal ili jednostavno dodelio posao „održavanja stranice“ nekoj osobi „koja se razume u Facebook“ (što znači da ima nalog jedno par godina) i eto nama još jedne besmislene stranice.

I koji je rezultat?

Divlje stranice koje se bave samo zabavom ili određenim problemima:
-          Na kurcu te nosam
-          Zbog da jedeš govna
imaju daleko više fanova od prosečnog brenda (sa izuzetkom ne oficijalnih stranica velikih brendova koji su popularni u celom regionu poput Plazme)

Čast izuzecima, ali stranice brendova uopšte nisu zabavne.

Mislim da marketing brenda ne razume srž marketinga. Valjda su previše usuškani unutar svojih korporativnih zidina gde se sve vrti samo oko njihovih brendova, pa ne razumeju da ako nude samo infromacije o promocijama tu neće dolaziti i ostajati ljudi. Tako je! Eureka! Srž marketinga su ljudi - potencijalni potrošači, njihova interesovanja, navike i sklonosti, a ne proizvod.
Srž su ljudi (ili u našem slučaju fanovi brendova koji se opet mogu posmatrati kao potrošači) koje treba prvo privući, a onda i zadržati putem sadržaja (bilo da je on zabavan, ili da nudi neke nagrade ili neki drugi vid interakcije sa fanovima koje je zanimljiv samim fanovima, a ne marketing menadžerima).
Drugo je nerazumevanje samog kanala, zbog čega ga tretiraju isto kao i bilo koji drugi medij (dakle, slanje informacija o promocijama), bez ikakve interakcije sa fanovima.

A kako bi trebalo?

Iskopati ono što je zanimljivo ciljnoj grupi, a vezano za brend i imidž brenda, povezati ta 2 i osmisliti interakciju.
Naravno postoje i dobro vođene stranice kao što su stranica Kit Kat Remake koji je isprva nudio nagradne konkurse, a sada zanimljiv sadržaj za vašu pauzu ili Vip Mobile sa organizovanjem povremenih dodela nagrada za svoje korisnike.

Dakle, dobre stranice imaju svoje moderatore koji se bave sadržajem (ljudima kojima je taj sadžaj interesantan), a ne samo nekog „ko se razume u Facebook“ da postavi par obaveštenja nedeljno (nažalost o tome „šta su ljudi iz marketinga radili na brendu u toj nedelji“). Pored ovoga, dobre firme mogu imati i strategiju za socialne mreže, ali o tome nekom drugom prilikom.

Ako Vam je ovaj tekst bio od koristi, možda biste želeli da pročitate i Trendovi: Kršenje pravila - tekst o nagradnim igrama kao vrsti animacije fanova na Facebook stranicama.


Koja je po vama najbolja domaća Facebook stranica nekog brenda?

3 коментара:

  1. Hmmm ne znam da li tvoj blog znači ako si mala firma a imaš brend i nemaš pare za čoveka/agenciju da ti vodi facebook stranu nemoj da je i praviš?

    Ili se tvoje pisanije odnosi na lenje i inertne korporacije...

    ОдговориИзбриши
  2. Odnosi se na sve jednako i bez izuzetka.
    Ako si mala firma onda nemaš jak brend za široku upotrebu, te nemaš potrebe za FB stranicom...

    ОдговориИзбриши
  3. http://www.draganadjermanovic.com/2011/04/25/nagradne-igre-na-facebooku/

    ОдговориИзбриши